Motociklični praznik na Vranskem
Slovenijo prvič obiskal Giacomo Agostini - najuspešnejši cestno hitrostni dirkač, 15-kratni svetovni prvak.
V počastitev 75. obletnice svetovnega prvenstva v cestno hitrostnih dirkah je AMD Domžale 13. oktobra 2024, v Centru varne vožnje na Vranskem, organiziralo Festival starodobnih dirkalnih motorjev in dirke v razredih od 50 do 750 ccm, pod imenom Classic Moto race Festival.
preberite celotno besedilo >>
Slovenijo prvič obiskal Giacomo Agostini - najuspešnejši cestno hitrostni dirkač, 15-kratni svetovni prvak.
V počastitev 75. obletnice svetovnega prvenstva v cestno hitrostnih dirkah je AMD Domžale 13. oktobra 2024, v Centru varne vožnje na Vranskem, organiziralo Festival starodobnih dirkalnih motorjev in dirke v razredih od 50 do 750 ccm, pod imenom Classic Moto race Festival. Posebni gost je bil najuspešnejši voznik v cestno hitrostnem motociklizmu, petnajstkratni svetovni prvak, Italijan Giacomo Agostini. Nekateri so na Vransko prišli samo zato, da spoznajo legendo motociklizma. Bil je velik praznik za motocikliste, ki uživajo v tem športu. Ago se je sprehodil skozi bokse tekmovalcev in prav vsakemu stisnil roko, ga pozdravil, se fotografiral ter delil podpise. Dirkače je s slovensko himno pospremil in uradno otvoril pihalni orkester Prebold.
Vozniki so se potegovalo za zmage v 11 tekmovalnih razredih, razdeljenih po starosti in prostornini motorjev, s katerimi so nastopili, druga skupina voznikov je sodelovala v promocijski vožnji. Na Classic Moto race Festival je bilo obiskovalcem na voljo ogled tudi večje število razstavljenih starodobnih dirkalnih motorjev.
Ljubitelje motošporta je v imenu Občine Vransko, v Centru varne vožnje, pozdravila županja Občine Vransko Nataša Juhart in AMD Domžale zahvalila za odlično športno prireditev, saj je bil v nedeljo na Vranskem pravi motociklistični praznik. »Današnji dogodek ni samo priložnost, da se poklonimo velikim dosežkom gospoda Agostinija in praznujemo 75. obletnico dirk svetovnega motociklističnega prvenstva, temveč je tudi priložnost, da se zahvalimo tudi tistim, ki vsak dan delajo za bolj varne ceste in bolj odgovorne voznike. V tem duhu se želim zahvaliti Avto moto društvu Domžale in Petru Verbiču. Vaše dolgoletno predano delo na področju promocije motošporta in ozaveščanja o varni vožnji je izjemno in neprecenljivo. Vaša prizadevanja pri organizaciji dogodkov, ki navdihujejo voznike vseh generacij, ter vaše delo pri usposabljanju voznikov, so ključnega pomena za razvoj varnega in odgovornega obnašanja v prometu. Motošport nas združuje kot skupnost, a hkrati je odgovornost – do nas samih in do drugih udeležencev v prometu. In prav tu, v Centru varne vožnje, ta odgovornost postane otipljiva realnost, saj vsak voznik lahko doživi, kako pomembno je obvladovanje vozila in zavedanje o varnosti,« je poudarila županja Občine Vransko.
Navzoče je pozdravil tudi Giacomo Agostini
Giacomo Agostini je Slovenijo prvič obiskal in dejal, da je škoda, ker Slovenija ne gosti tukaj večkrat kakšne tekme. Steza na Vranskem mu je bila všeč, hkrati pa meni da je zelo primerna tudi za začetnike in tiste, ki se šele začnejo učiti voziti motor. Agostini ostaja del motociklističnega svetovnega prvenstva, sodeluje namreč z italijansko televizijo Sky. Ago je več kot le še en dirkač, je prava italijanska ikona: atletski, lepega videza in s pristno karizmo.
Pri 82 letih je Ago za marsikaj hvaležen. V poklicu, kjer se na vsakem koraku spogleduješ s smrtjo, nekdanji mojster hitrosti v 17-letni dirkaški karieri ni le imel sreče, da se mu nikoli ni nič pripetilo, ampak je za seboj pustil neprekosljiv rekord. »Ko si mlad, ne razmišljaš o varnosti. Zelo rad imaš šport. Greš s srcem in ne z razumom. Ko si starejši, je drugače 'se diventa saggio'," pravi v svoji materni italijanščini - postaneš modrejši. »Današnja varnost je fantastična. V mojih časih je usnjena obleka tehtala 1 kilogram, danes pa 8 ali 9 kilogramov … tudi čelade so integrirane … in dirkališča so precej varnejša, saj imaš prostor okoli steze, če se zaletiš.« Agostini je še vedno kralj in najuspešnejši motorist v zgodovini prvenstva. Njegovi izjemni uspehi v motociklističnih dirkah ne bodo pozabljeni. Dandanes še vedno podpira šport, v katerem je dosegel toliko mejnikov brez primere, z udeležbo na srečanjih Moto GP in Classic Race po vsem svetu. V prihodnjih dneh odpotuje v Avstralijo, kjer bo odpeljal dva kroga. Ago je užival v svojem zadnjem tekmovalnem letu leta 1977, svojo zadnjo veliko nagrado pa je osvojil leta 1976 v Nurburgringu. 35-letni Agostini pa se je uradno upokojil 22. decembra 1977.
Na novinarski konferenci, ki je potekala pred samim pričetkom dirke je bil prisoten tudi Arnaldo Wittenberg, desna roka Giacoma Agosinija in povedal, da sta se z Agotom skupaj udeležila že več kot 150 dogodkov. Ob tokratni priložnosti je predstavil novo knjigo z naslovom »The Elite Grand Prix Riders (1949-2024)«, ki je nastala ob 75-letnici svetovnega prvenstva v motociklistični hitrosti Grand Prix. Kot je povedal, knjiga ponuja poglobljen vpogled v 75 tekmovalnih sezonah in opisuje več kot 2000 voznikov, ki so zbrali točke svetovnega prvenstva, od prve Velike nagrade, ki je potekala 13. junija 1949, do zadnje Velike nagrade sezone 2024, ki bo potekala 17. novembra v Valencii. V knjigi bo predstavljenih tudi veliko slovenskih dirkačev, ki so v teh letih osvajali točke za svetovna prvenstva (Janko Štefe, Peter Verbič, Alojz Pavlič, Peter Seljak in drugi). Kot je povedal, knjiga izkazuje poklon voznikom, ki so pustili neizbrisen pečat v zgodovini motociklističnih Grand Prix-ov. Knjiga bo na voljo predvidoma marca naslednje leto.
Dirko so organizatorji obogatili še s promocijskimi vožnjami. Kot prvi je nastopil Maximilian Cossich, ki je vozil mini kopijo MV Aguste izdelano leta 1973, kot drugi je nastopi Enej Logar, član AMD Domžale, 4-kratni državni prvak Supersport 600. Na Vranskem se je predstavila tudi Pošta Slovenije s poštarskimi Tomosovimi mopedi, hkrati pa predstavili tudi novejše poštarsko električno vozilo Paxter.
Najstarejši udeleženec Classic moto race festivala je bil 92-letni Anton Mladovan iz Ozeljana, ki je pred desetletji nastopal na isti dirki kot Agostini in sicer v Preluki na Hrvaškem. Tokrat je nastopil v promocijski vožnji. Lepo je bilo videti na stezi nadobudne dirkače kot tiste najstarejše legende, ki se od motorjev težko poslovijo.
Na dirki je nastopil tudi Silvo Habat, ki je sredi 80-tih let prejšnjega stoletja nastopal v konkurenci svetovnega prvenstva v razredu 500. Prireditev si je ogledal, ter tudi pomagal pri podelitvi pokalov za razreda Classic 50 in Sport 60, Janko Štefe, nekdanji tovarniški voznik Tomosa. Ter mnogo drugih nekdanjih in sedanjih dirkačev, ki so vidno uživali.
Video
Kanal A - prispevek o prireditvi
TV Koper Capodistria - prispevek o prireditvi
Kanal A - napoved dogodka
Radio Veseljak - napoved dogodka
Objave iz drugih medijev o classic moto race festivalu >>
Objave po prireditvi
TV Koper Capodistria
Primorske novice
AMZS
Moški svet
Večer
Morel TV
Avto+Šport
Savinjske novice
Obala plus
Regional obala
Pošta Slovenije
Objave pred prireditvijo
Fotografije / Gallery
Rezultati / Results >>
Seznam prijavljenih / Entry list >>
LISTA PRIJAVLJENIH / ENTRY LIST |
|||||||
Številka |
Ime in priimek |
Država |
Motor |
Tip |
Letnik |
Kategorija |
|
Number |
Name and Surname |
Country |
Motor |
Type |
Year |
Category |
|
SKUPINA 1 / GROUP 1 |
|||||||
1 |
5 |
Robert Mladovan |
SVN |
Kreidler |
50 GP |
1978 |
Classic 50 |
2 |
15 |
Silvano Mladovan |
SVN |
Mondial |
50 GP |
1972 |
Classic 50 |
3 |
20 |
Matjaž Kleva |
SVN |
Tomos |
D6 |
1971 |
Classic 50 |
4 |
48 |
Tom Kokalj |
SVN |
Minarelli |
P6 |
1978 |
Classic 50 |
5 |
66 |
Gorazd Zupančič |
SVN |
Tomos |
DM GP 80 |
1980 |
Classic 50 |
6 |
69 |
Luka Zagorc |
SVN |
Minarelli |
50 |
1980 |
Classic 50 |
7 |
71 |
Luka Kljun |
SVN |
Tomos |
D6 |
1975 |
Classic 50 |
8 |
217 |
Robert Staniša |
SVN |
Tomos |
D6 |
1972 |
Classic 50 |
9 |
26 |
Siniša Sorić |
HR |
Puch Tomos |
1983 |
Sport 60 |
|
10 |
29 |
Nataniel Galant |
HR |
Tomos |
APN |
1997 |
Sport 60 |
11 |
42 |
Frano Usmiani |
HR |
Tomos |
APN |
1985 |
Sport 60 |
12 |
60 |
Tomislav Šabić |
HR |
Tomos |
APN 6 |
1985 |
Sport 60 |
13 |
64 |
Mladen Orejaš |
SVN |
Tomos |
APN 6 |
1982 |
Sport 60 |
14 |
91 |
Tihomir Roško |
HR |
Honda |
MB 5 |
1980 |
Sport 60 |
SKUPINA 2 / GROUP 2 |
|||||||
1 |
19 |
Viliam Ćurković |
HR |
Motobi |
Catria |
1957 |
Oldtimer 250 |
2 |
87 |
Slavko Mertelj |
SVN |
Honda |
CB 250 |
1969 |
Oldtimer 250 |
3 |
101 |
Karlo Kulčar |
HR |
MZ |
ES 250 |
1969 |
Oldtimer 250 |
4 |
146 |
Domagoj Belani |
HR |
MZ |
ES 250 |
1969 |
Oldtimer 250 |
5 |
35 |
Vlatko Waronig |
HR |
Moto morini |
350 |
1972 |
Oldtimer 350 |
6 |
61 |
Roman Mašek |
SVN |
Honda |
CB 400 |
1975 |
Oldtimer 500 |
7 |
94 |
Janez Marolt |
SVN |
Honda |
500 Fuor |
1971 |
Oldtimer 500 |
8 |
Janez Ratej |
SVN |
Honda |
CBR 500 Four |
1975 |
Oldtimer 500 |
|
9 |
7 |
Toni Žabjačan |
HR |
Suzuki |
GT 250 |
1979 |
Classic 250 |
10 |
17 |
Dražen Ciprić |
HR |
MZ |
ETZ |
1975 |
Classic 250 |
11 |
23 |
Klemens Schachinger |
AUT |
Suzuki |
RG |
1983 |
Classic 250 |
12 |
34 |
Mario Peklić |
HR |
Yamaha |
RD |
1980 |
Classic 250 |
13 |
Samo Gustinčič |
SVN |
Yamaha |
TZ G 250 |
1979 |
Classic 250 |
|
14 |
3 |
Silvo Habat |
SVN |
Yamaha |
TZ 350 |
1979 |
Classic 350 |
15 |
47 |
Miroslav Peklić |
HR |
Yamaha |
RD |
1980 |
Classic 350 |
SKUPINA 3 / GROUP 3 |
|||||||
1 |
5 |
Ninoslav Herceg |
HR |
Suzuki |
GSXR |
1985 |
Classic 750 |
2 |
19 |
Viliam Ćurković |
HR |
Yamaha |
XS |
1975 |
Classic 750 |
3 |
56 |
Neven Žilić |
HR |
Suzuki |
GS 750 |
1980 |
Classic 750 |
4 |
117 |
Marin Gros |
HR |
Kawasaki |
Z-500 |
1980 |
Classic 750 |
5 |
15 |
Robert Mladovan |
SVN |
Honda |
125 GP |
1993 |
Classic Legend |
6 |
19 |
Marin Di Lenardo |
HR |
Aprilia |
RS 250 |
1993 |
Classic Legend |
7 |
23 |
Klemens Schachinger |
AUT |
Yamaha |
FZR 500 |
1986 |
Classic Legend |
8 |
46 |
Wolfgang Deutschmann |
NEM |
BMW |
Classic Boxer |
1987 |
Classic Legend |
9 |
69 |
Martin Hiebel |
NEM |
Yamaha |
FZR |
1993 |
Classic Legend |
10 |
93 |
Mario Horvatić |
HR |
Honda |
VFR |
1986 |
Classic Legend |
11 |
11 |
Ivan Radotović |
HR |
Yamaha |
FZR |
1987 |
Classic Open |
12 |
71 |
Josip Čurti |
HR |
Yamaha |
FZR |
1988 |
Classic Open |
13 |
104 |
Dražen Novak |
HR |
Yamaha |
FZR 1000 |
1987 |
Classic Open |
14 |
267 |
Johann Tetour |
A |
Yamaha |
FZR |
1990 |
Classic Open |
15 |
18 |
Bert Heider |
NEM |
Moto Guzzi |
750 |
1972 |
Oldtimer Open |
PROMO VOŽNJE / PROMO RIDES |
|||||||
1 |
9 |
Anton Mladovan |
SVN |
Malanca |
2C |
1969 |
Classic 50 |
2 |
Darko Beltram |
SVN |
Tomos |
D6 replika |
Sport 60 |
||
3 |
24 |
Roman Posavec |
SVN |
Ducati |
Corse |
1968 |
Oldtimer 250 |
4 |
26 |
Mateo Jurčec |
HR |
Yamaha |
RD 250 LC |
1980 |
Classic 250 |
5 |
Jože Gorta |
SVN |
Benelli |
2C |
1976 |
Classic 250 |
|
6 |
5 |
Majk Posavec |
SVN |
Yamaha |
TR3 |
1972 |
Oldtimer 350 |
7 |
31 |
Franc Pintar |
SVN |
Yamaha |
TD3 |
1969 |
Oldtimer 350 |
8 |
2 |
Miran Mozetič |
SVN |
Honda |
CB 400 SS |
1975 |
Oldtimer 500 |
9 |
3 |
Roman Jelovčan |
SVN |
AJS |
7R |
1968 |
Oldtimer 500 |
10 |
61 |
Igor Volčič |
SVN |
Honda |
CR 750 |
1972 |
Oldtimer Open |
11 |
65 |
Igor Bošković |
HR |
Triton |
Nourish |
1959 |
Oldtimer Open |
12 |
64 |
Ciril Silovšek |
SVN |
Honda |
RS 125 |
1997 |
Classic 125 |
13 |
77 |
Majk Posavec |
SVN |
Ducati |
TT Pantah |
1981 |
Classic 350 |
14 |
11 |
Damjan Kosmač |
SVN |
Kawasaki |
ZXR 750 R endurance |
1993 |
Classic Legend |
15 |
25 |
Dragan Djukić |
SVN |
Kawasaki |
GPZ 900 R |
1984 |
Classic Legend |
16 |
98 |
Vladimir Fajfar |
SVN |
Yamaha |
FZ |
1984 |
Classic Legend |
17 |
Damjan Dajčar |
SVN |
Aprilia |
Super Sport |
1995 |
Classic Open |
Plakat / Poster >>
Urnik / Timeteble >>
Urnik / Timetable
Osvežen 9.10.2024 / Refreshed on 9.10.2024
12. 10. 2024 Sobota / Saturday | |
17:00 – 21: 00 | Vstop v bokse / Entrance to the padock opening |
19:00 – 21: 00 | Verifikacija in tehnični pregled / Administrative check and Technical control |
23:00 – 7:00 | Čas nočnega miru / Please note night's sleep |
13. 10. 2024 Nedelja / Sunday | |
7:00 – 8:30 | Vstop v bokse / Entrance to the padock opening |
7:00 – 8:30 | Verifikacija in tehnični pregled / Administrative check and Technical control |
8:40 | Sestanek z direktorjem dirke / Briefing with race director |
Treningi (10 minut) / Free practices (10 minutes) | |
9:00 | Sport 60 + Classic 50 |
9:15 | Oldtimer 250 + Oldtimer 350 + Oldtimer 500 + Classic 125 + Classic 250 + Classic 350 |
9:30 | Oldtimer Open + Classic 750 + Classic Legend + Classic Open |
9:45 | Sport 60 + Classic 50 |
10:00 | Oldtimer 250 + Oldtimer 350 + Oldtimer 500 + Classic 125 + Classic 250 + Classic 350 |
10:15 | Oldtimer Open + Classic 750 + Classic Legend + Classic Open |
10:25-11:00 | Premor, z vključenimi promocijskimi vožnjami Pošta Slovenije (vožnje trajajo do 10 minut) Pause, with promo rides Post of Slovenija (10 minutes) |
Kvalifikacije (10 minut) / Qualifying practices (10 minutes) | |
11:00 | Promocijska vožnja (vozniki brez licenc, 5 krogov) / Promotional ride (riders without licences, 5 laps) |
11:15 | Sport 60 + Classic 50 |
11:30 | Oldtimer 250 + Oldtimer 350 + Oldtimer 500 + Classic 125 + Classic 250 + Classic 350 |
11:45 | Oldtimer Open + Classic 750 + Classic Legend + Classic Open |
12:00 | Novinarska konferenca / Press conference |
12:45 |
Svečana otvoritev / Opening ceremony Mr. Peter Verbič, President of AMD Domžale Otvoritev dirke s strani g. Giacoma Agostinija |
12:55 | Slovenska himna / National anthem |
13:00 - 13:20 |
Promocijska vožnja - 6 letni Maximilian Cossich z mini kopijo MV Aguste (3 kroge) Promocijska vožnja – Enej Logar, član AMD Domžale, 4-kratni državni prvak supersport 600 (3 kroge) Promocijske vožnje – Pošta Slovenije (3 kroge) |
Dirka (10 krogov) / Race (10 laps) | |
13:30 | Promocijska vožnja (vozniki brez licenc, 5 krogov) / Promotional ride (riders without licences, 5 laps) |
13:50 | Sport 60 + Classic 50 |
14:10 | Oldtimer 250 + Oldtimer 350 + Oldtimer 500 + Classic 125 + Classic 250 + Classic 350 |
14:30 | Oldtimer Open + Classic 750 + Classic Legend + Classic Open |
15:00 |
Podelitev / Prize giving ceremony |
Organizator lahko urnik prilagodi. |